terug naar overzicht

bestelsoftware

Met de software heb je alle producten van HEMA fotoservice in één software. Klik hier om naar prijslijst met alle producten te gaan.
Klik hier > voor tips en instructies om een mooi boek te maken
Ja, HEMA fotoservice maakt gebruik van een cross device technology. Met deze techniek kun je je fotoboek of elk ander HEMA fotoproduct zowel online als met software maken, opslaan en openen op welk device je maar wilt. Een fotoboek, gemaakt met de gedownloade software kun je dus ook onderweg op je iPad openen of verder aan gaan werken. Omgekeerd kan natuurlijk ook. Start het maken op je vakantieadres op je iPad en maak het thuis af op computer. Ga naar Google Play of de Apple iTunestore voor het downloaden van de app.

Ja dat kan. Je kunt tijdens het maken of als nabestelling je boek groter of kleiner maken en bestellen.

kijk hier hoe dat werkt >

klik hier om naar de software download pagina te gaan
In de korte instructiefilmpjes en de HEMA fotoservice handleiding op onze help pagina bieden we hulp bij het maken van een fotoboek.

handleiding HEMA fotoservice software download
Fotoboek maken bekijk de instructiefilm
Een indeling maken bekijk de instructiefilm
Foto's selecteren bekijk de instructiefilm
Tekst toevoegen aan een fotoboek bekijk de instructiefilm
Werking van de knoppen bekijk de instructiefilm
Achtergronden, kaders en cliparts toevoegen bekijk de instructiefilm

heb je nog andere vragen tips of opmerkingen over het gebruik van de software of overige vragen, neem dan contact op met onze klantenservice.

020 – 224 24 24
ma t/m vr 08:30 - 21:00
ga naar contact
Bekijk eerst of je het boek lokaal of in de cloud hebt opgeslagen. Staat je boek lokaal opgeslagen, maar ben je begonnen met het maken op een andere computer? Dan moet je het boek vanaf die computer eerst in de cloud opslaan. Heb je het boek in de cloud opgeslagen? Controleer dan of je wel ingelogd bent. Ben je niet ingelogd, log dan eerst in. Kun je het product nog steeds niet vinden? neem dan even contact op met onze consumentenservice. 020 – 224 24 24 ma t/m vr 08:30 - 21:00 ga naar contact
Deze rand staat voor de bleed van het product. In goed Nederlands is dat de snijmarge van het product. Dit gedeelte kan van het product afgesneden worden. De rand staat voor een waarschuwing en is niet aanpasbaar. 
Windows software versie 1.1 geschikt voor 7, 8 en 10. Mac software versie 1.1 geschikt voor Mac OS X 10.5 en hoger. iPad app versie 2.4.0 geschikt voor iOS 7.0 en hoger.
Als je in de editor een waarschuwingsteken op één of meerdere foto's in het boek ziet staan, dan geeft dit aan dat de foto een te lage resolutie heeft. Om dit op te lossen kun je het kader verkleinen of de foto vervangen voor een andere.
Je ontvangt een bericht als je product in de cloud bijna verloopt. Dit bericht ontvang je na 50 dagen. De cloud is niet bedoeld als opslag/archivering. We adviseren je dan ook het product ook lokaal op te slaan.
Je kunt in de iPad app dezelfde producten maken als in de bestelsoftware voor Windows en Mac. Let wel; gebruik de laatste versie van de iPad app. Je vindt deze in de Appstore.
Het waarschuwingsteken geeft aan dat de pagina's die het tekentje bevatten leeg zijn. Vul de pagina's eerst of verwijder ze door bovenin de editor op "pagina" te klikken en vervolgens op "verwijder pagina"

Helaas ondervinden wij bij HEMA foto momenteel een probleem tussen ING iDeal betaling en onze Windows bestelsoftware. Er wordt erg hard gewerkt aan een oplossing. We hopen deze snel aan te kunnen bieden.

In de tussentijd kun je de volgende noodoplossing doorlopen als je het product, bv een fotoboek, gemaakt in de software thuisgestuurd wilt ontvangen. Winkellevering is dan altijd mogelijk, je betaalt hier namelijk dan niet online.

Verschillende stappen:

  1. Maak je fotoboek af in de software
  2. Als je klaar bent, sla je fotoboek op in de cloud
  3. Sluit de software
  4. Ga vervolgens naar de website
  5. Klik vervolgens helemaal boven in de pagina op 'mijn fotoproducten'
  6. Open het boek wat je net in de software hebt opgeslagen
  7. Ga verder met bestellen
  8. Betaling zal dan starten

Als je deze stappen doorloopt, zul je gewoon de iDeal betaling bij je bank moeten kunnen voltooien. Let wel; dit geldt voor alle producten, dus niet alleen fotoboeken, die je kunt bestellen in de software.

fotoboek waardebon?

Heb je een fotoboek waardebon aangeschaft, wil je het fotoboek thuissturen en betalen met ING, doet dit dan via de website als hierboven beschreven. De code op de waardebon is namelijk maar één keer te gebruiken. Als een betaling mislukt, ben je de waarde kwijt. Is dit jou gebeurd? Neem dan contact op met onze servicedesk. Je ontvangt dan een nieuwe code.

Er is een landelijke storing geweest met het inloggen via de gedownloade HEMA fotosoftware.

Het probleem is vrijdag 18 mei rond 19.00 uur verholpen. Je kunt via de fotosoftware nu weer normaal inloggen en al je fotoproducten bestellen.

terug naar overzicht